Abstract (croatian) | Dobra komunikacija preduvjet je uspjeha u aktivnostima koje uključuju više
osoba. Uspješni ljudi su listom dobri komunikatori: uspješni diplomati dobro
komuniciraju s kolegama i javnošću, uspješni rukovoditelji tvrtki i ustanova
dobro komuniciraju sa svojim zaposlenicima, uspješni nastavnici s učenicima, uspješni treneri sa sportašima, uspješni umjetnici sa svojom publikom.
Zdravstveno osoblje, u svom svakodnevnom radu s pacijentima, nerijetko
se nalazi u pedagoškoj ulozi nastavnika i trenera, koji koristeći kreativnost
umjetnika i uglađenost diplomata promiču zdravlje, sprječavaju i liječe bolesti. Bolesni ljudi su osjetljiviji, smanjene tolerancije na stres i frustraciju pa su
tim važnije komunikacijske vještine zdravstvenih djelatnika. Mnogi problemi
među sudionicima zdravstvenog sustava rezultat su loše komunikacije. Kad
imamo problema u odnosima s drugim ljudima, uzroke nerijetko pronalazimo
u lošoj komunikaciji. Tako, primjerice, sastanci liječnika specijalista iz primarne zdravstvene zaštite sa specijalistima iz sekundarne i tercijarne zdravstvene
zaštite gotovo redovito završavaju zaključkom o potrebi za boljom komunikacijom. Dobra komunikacija između liječnika i medicinskih sestara ključna je za
dobro funkcioniranje, kako timova primarne zdravstvene zaštite, tako i timova
na odjelima, odnosno klinikama u sekundarnoj i tercijarnoj zdravstvenoj zaštiti. Komunikacijske vještine prepoznate su, od strane voditelja studija na medicinskim i fakultetima zdravstvenih studija, kao izuzetno korisna kompetencija zdravstvenih djelatnika koja se podučava putem sve većeg broja obveznih i izbornih kolegija.
Zdravstveni djelatnici mogu komunikacijske vještine primijeniti kao učinkovito
lječidbeno sredstvo koje može pomoći pacijentima samostalno ili u kombinaciji s farmakoterapijom. |