Abstract | Čovjek je ovisno biće. Rođenjem dijete postaje ovisno o roditeljima koji skrbe za njega. Ta ovisnost traje do faze adolescencije kada dolazi do psihičkog razvoja pojedinca odnosno bure emocija koja po prvi puta u životu dovodi do želje za neovisnošću. Neosporno je da mladi ljudi, adolescenti, koji pođu na put droga popuštaju na svim poljima u životu počevši sa školskim uspjehom, pa sve do svakodnevnih aktivnosti poput osobne higijene koje djelomično ili potpuno zanemaruju. Da bismo to spriječili ili barem odgodili vrlo je važna edukacija. Cilj ovog završnog rada je ukazati važnost edukacije na promjenu navika uživanja droga među srednjoškolcima. Istraživanje je provedeno u srednjoj Medicinskoj školi u Rijeci među učenicima prvog i petog razreda smjera medicinska sestra/tehničar opće njege u suradnji sa ravnateljem i nastavnim osobljem. U istraživanju je sudjelovalo 44 ispitanika, a provedeno je anketnim upitnikom u papirnatom obliku. Anketni upitnik bio je u potpunosti anoniman i ispunjavanje je bilo dobrovoljno. Prije provedbe učenicima su podijeljene suglasnosti o sudjelovanju u istraživanju koje je za maloljetne učenike potpisao roditelj, dok su punoljetni učenici isto učinili samostalno. Istraživanjem je pokazano da postoji malena, ali praktično značajna razlika u znanju među učenicima prvog razreda srednje Medicinske škole u Rijeci smjera medicinska sestra/tehničar opće njege i učenika petog razreda srednje Medicinske škole u Rijeci smjera medicinska sestra/tehničar opće njege u korist učenika petog razreda što znači da je prva postavljena hipoteza uvjetno prihvaćena. Što se navika tiče razlika u konzumaciji jednog dijela droga ne postoji, no ako govorimo o kanabisu učenici petog razreda srednje Medicinske škole u Rijeci smjera medicinska sestra/tehničar opće njege upotrebljavaju ga više od učenika prvog razreda iste škole i smjera, no ako govorimo o hlapljivim otapalima situacija je obrnuta zbog čega se druga hipoteza isto može uvjetno prihvatiti. Ovakva istraživanja dobra su radi provjere stečenog znanja među učenicima, a samim time dobra su i za prilagođavanje školskog kurikuluma obzirom na dobivene rezultate. |
Abstract (english) | Human beings are inherently dependent creatures. When born, children become dependent on their parents, who care for them until adolescence. The characteristic of this phase is significant psychological development, marked by a surge of emotions that lead to a desire for independence, for the first time in life. It is undeniable that adolescents who turn to drugs underperform in all aspects of life, starting from academic achievement to daily activities such as personal hygiene, which they partially or completely neglect. This outcome can be prevented, or at least delayed, by placing an emphasis on education. Therefore, the aim of this thesis is to highlight the importance of educating high school students about changing their drug consumption habits. The research was conducted at the Medical High School in Rijeka among first and fifth-grade students in the Nursing Care program, in collaboration with the principal and teaching staff. The research, carried out using printed questionnaire, included 44 participants. The questionnaire was completely anonymous, and participation was voluntary. Before the research was conducted, the students were provided with consent forms to participate in the research, which were signed by parents for underage students, while legal age students signed them themselves. Based on the research findings, it was observed that there exists a small yet statistically significant difference in knowledge between first-grade students and fifth-grade students in the Nursing Care program at the Medical High School in Rijeka. Specifically, the fifth-grade students demonstrated a greater level of knowledge, indicating a positive outcome in their favour. This outcome leads to the conditional acceptance of the first hypothesis. Regarding habits, there is no disparity in the consumption of certain drugs. However, in the case of cannabis, fifth-grade students enrolled in the Nursing Care program at the Medical High School in Rijeka exhibit a higher usage rate compared to their first-grade counterparts. On the other hand, when considering inhalants, the scenario takes an opposite turn, leading to the conditional acceptance of the second hypothesis. This kind of research is valuable for assessing acquired knowledge among students. Additionally, the school curriculum can be adapted based on the obtained results. |