Title DRUŠTVENE MREŽE I STUDENTI SESTRINSTVA
Title (english) SOCIAL NETWORKS AND NURSING STUDENTS
Author Anđelino Hršak
Mentor Marija Bukvić (mentor)
Committee member Filip Knezović (predsjednik povjerenstva)
Committee member Marija Bukvić (član povjerenstva)
Committee member Dunja Čović (član povjerenstva)
Granter University of Rijeka Faculty of Health Studies Rijeka
Defense date and country 2024-07-05, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline BIOMEDICINE AND HEALTHCARE Clinical Medical Sciences Nursing
Abstract Društvene mreže mrežna su platforma koja korisnicima omogućuje interakciju, komunikaciju i dijeljenje sadržaja s drugima diljem svijeta. Glavna svrha društvenih mreža je olakšati ljudima povezivanje bez obzira na geografsku udaljenost. Korisnici mogu objavljivati svoje ideje, fotografije i videa te komunicirati putem komentara, poruka i chata. Društvene mreže pružaju priliku za izražavanje osobnih interesa, promoviranje događaja i izgradnju zajednica oko jedinstvenih tema. Pretjerana uporaba može dovesti do ovisnosti, gubitka privatnosti i negativnih učinaka na mentalno zdravlje. Oponašanje drugih, cyberbullying i širenje dezinformacija neki su od problema s kojima se korisnici mogu suočiti. Također su postale važan alat za oglašavanje, marketing i promicanje poslovanja. Važno je identificirati potencijalne ranjivosti i upravljati njima kako bi se osigurala sigurnost svih korisnika na mreži.
Cilj ovog rada je osvijestiti problematiku ove složene dinamiku između studenata sestrinstva i društvenih mreža, te analizirati kako društvene platforme oblikuju njihove identitete, njihove odnose s drugima i njihovu svijest o svijetu oko sebe. Na ovaj način pokušat ćemo istražit pozitivne aspekte i izazove s kojima se susreću mladi, pa tako i studenti sestrinstva u digitalnom dobu, razvijajući dublje razumijevanje ovog suvremenog fenomena.
Istraživanje se provelo tijekom veljače i ožujka na Fakultetu zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci. U istraživanju je sudjelovalo 131 studenata prijediplomskog studija sestrinstva. Podaci za ovo istraživanje su prikupljeni na temelju upitnika izrađenog u Googleforms-u. Pitanja u upitniku su podijeljena u 2 dijela.
Rezultati istraživanja pokazali su da se 2 hipoteze prihvaćaju, a jedna djelomično prihvaća. Hipoteza 1 se djelomično prihvaća jer s obzirom na vrijeme nema drugih razlika, hipoteza 2 dokazuje kako studenti sestrinstva koji učestalije objavljuju vlastite sadržaje na društvenim mrežama skloniji su većem zadovoljstvu u odnosu na studente koji ne objavljuju vlastite sadržaje na društvenim mrežama, a hipoteza 3 dokazuje da će studenti sestrinstva koji koriste društvene mreže kao izvor zdravstvenih informacija vjerojatno spoznati promjene u mišljenju pouzdanosti takvih informacija.
Abstract (english) Social networks are an online platform that allows users to interact, communicate and share content with others around the world. The main purpose of social networks is to make it easier for people to connect regardless of geographical distance. Users can post their ideas, photos and videos and communicate through comments, messages and chat. Social networks provide an opportunity to express personal interests, promote events and build communities around unique topics. Overuse can lead to addiction, loss of privacy, and negative effects on mental health. Imitating others, cyberbullying and spreading misinformation are some of the problems users may face. They have also become an important tool for advertising, marketing and business promotion. It is important to identify and manage potential vulnerabilities to ensure the safety of all users online.
The aim of this thesis is to raise awareness of the issue of this complex dynamic between nursing students and social networks, and to analyze how social platforms shape their identities, their relationships with others and their awareness of the world around them. In this way, we will try to explore the positive aspects and challenges faced by young people, including nursing students in the digital age, developing a deeper understanding of this contemporary phenomenon.
Research results showed that 2 hypotheses are accepted and one partially accepted. Hypothesis 1 is partially accepted because with respect to time there are no other differences, hypothesis 2 proves that nursing students who post their own content more frequently on social networks are more prone to greater satisfaction compared to students who do not post their own content on social networks, and hypothesis 3 proves that nursing students who use social networks as a source of health information are likely to realize changes in the opinion of the reliability of such information.
Keywords
cyberbullying
društvene mreže
studenti sestrinstva
Keywords (english)
cyberbullying
nursing students
social networks
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:184:940947
Study programme Title: Professional study of nursing (Biomedicine and Healthcare; clinical medical sciences) Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2024-06-27 15:43:38